Servicii consultanta pentru francizori
Consultanți pot ajuta francizorii sa isi dezvolte afacerea prin identificarea oportunitatilor de crestere si prin definirea obiectivelor si strategiilor de afaceri clare.
Servicii pentru francizorii.De aceea, este nevoie de un pachet de franciza special adaptat, sa spijine nevoile acelei francize doar la francizare.ro le gasesti.
Table of contents [Show]
Pentru francizorii deja existenti, oferim servicii diverse de consultanta in scopul imbunatatirii pachetului de franciza sau actualizarii acestuia vizavi de cerintele curente ale pietei. Adaptate nevoilor clientilor nostri, aceste servicii se concentreaza pe determinarea necesitatilor specifice ale respectivei francize. Analizam problemele aparute in buna functionare a retelei de franciza sau modificam in mod concret acele aspecte care au nevoie de atentie. Prin metode ce tin de o evaluare de tip audit reusim sa aducem in atentie masuri ce pot fi luate rapid, astfel incat recomandarile noastre sa conduca la obtinerea de rezultate, in mod operativ. Aceste masuri pot viza departamentul de marketing, a carui slaba functionare poate avea diverse cauze, cum ar fi, de exemplu:
Necunoasterea motivelor aparitiei acestor disfunctionalitati poate conduce la luarea de masuri eronate din partea francizorului, insa noi putem sa intervenim si sa realizam o analiza “la rece” a situatiei curente, menita sa determine cu acuratete acele zone cu probleme si sa genereze solutii.
Sunt cazuri in care slaba pregatire a ersonalului francizorului influenteaza in mod negativ vanzarile si o schimbare in echipa de angajati poate fi profitabila in cel mai scurt timp. Existenta unui manager de retea de franciza este una din alternativele care pot face diferenta intre a avea success sau a esua. Echipa noastra se poate ocupa de instruirea unei astfel de persoane cu competente speciale, in cadrul unui curs intensiv, realizat in-house, la sediul nostru sau al francizorului. Alteori, o retea functioneaza in mod necorespunzator asteptarilor francizorului din cauza unei expansiuni prea rapide si nesustenabile. Un francizor trebuie sa dea dovada de prudenta maxima atunci cand isi alege francizatii si sa acorde atentie daca numarul de membri este corelat cu dezvoltarea francizei. Un numar prea mare de unitati francizate poate avea un impact pozitiv, intr-o faza initiala, dar, ulterior, poate fi o adevarata catastrofa, generand numeroase probleme ce pot conduce inclusiv la colapsul acelei francize.
Un management eficient al operatiunilor zilnice si un control de calitate pot fi, de asemenea, factori determinanti pentru functionarea respectivei retele.
Exportul unei francize poate fi un proces delicat, iar contractul de master franciza trebuie sa fie elaborat cu multa diligenta. Avem experienta in pregatirea unor astfel de documente si raspundem cu promtitudine celor care apeleaza la noi, in vederea internationalizarii acelui concept, inclusiv prin adaptarea pachetului de franciza.
Pe masura ce afacerea se dezvolta si se specializeaza, francizorul poate decide ca personalul angajat nu este suficient, ca trebuie sa dezvolte departamente noi si sa apeleze la tehnici de management si marketing inovative. Aparitia de noi francizati nu aduce doar profit, ci si responsabilitati sporite pentru orice francizor responsabil, care trebuie nu doar sa fie atent la orice semnale venite din piata, dar si sa vegheze la buna functionare a retelei de franciza.
Asta inseamna ca, pe parcursul anilor, manualele si, poate, anumite clauze contractuale, pot suferi imbunatatiri care sa aduca beneficii tuturor membrilor.
Insa daca etapa francizarii nu a fost parcursa in mod corespunzator, facand pasii firesti si necesari pentru a avea o structura solida, care sa sprijine o dezvoltare armonioasa ulterioara, efectul poate fi unul negativ. Astfel, in loc de o franciza profitabila, poate aparea una care sa genereze probleme insurmontabile, care sa puna bete in roate bunului mers al retelei respective. Pregatirea corespunzatoare a francizarii poate necesita timp, costuri si anumite operatiuni laborioase, nefiind chiar atat de accesibila sau ieftina, cum s-ar putea crede. Pana la urma, simplificat vorbind, este ca si cum am vrea sa construim o casa: nu putem face asta fara sprijinul unui architect care sa schiteze un plan in baza caruia sa putem construi atatea etaje cat sa corespunda necesitatilor noastre curente si, poate viitoare.
O fundatie subreda, facuta in pripa, nu poate sustine niste ziduri puternice, care sa sprijine o casa sigura; la fel si in cazul francizei: lipsuri esentiale in pachetul de francize pot antrena un efect de domino, conducand la prabusirea unui esafodaj slab. Depinde de dumneavoastra ce alegere faceti: va construiti dupa ureche planurile prosperitatii, sau apelati la sprijinul unei echipe care va poate consilia, pas cu pas, determinandu-va sa luati cele mai bune decizii in pregatirea si elaborarea pachetului de franciza.
Responsabilitatile managerului de franciza sunt multiple, dar principala sa atributie este aceea de a veghea la respectarea operatiunilor zilnice si implicit, la transpunerea exacta a know-how-ului. Un bun manager de franciza trebuie sa aiba o personalitate performanta si capacitatea de a-i motiva si antrena pe toti ceilalti angajati aflati in subordinea sa. El trebuie sa fie pregatit sa rezolve cu celeritate eventualele sincope ce pot interveni in activitatile cotidiene, sa fie gata sa transeze problemele aparute intre angajati si, cel mai important, sa aplaneze orice eventuale nemultumiri ale clientilor vizavi de produsele sau serviciile oferite si sa solutioneze orice plangere a clientele, astfel incat sa fie prezervat bunul renume al retelei. Lipsa de autoritate a unui manager poate avea consecinte negative asupra functionarii normale a unitatii francizate, pe cand abilitatea de a motiva subalternii si de a-i capacita sa isi indeplineasca sarcinile de serviciu intocmai cu instructiunile francizorului va genera, in mod cert, rezultate pozitive. Trebuie evitat un manager de franciza care nu stie sa isi organizeze in mod corect timpul, care nu are incredere in fortele proprii, care are dubii in privinta obiectivelor ce trebuie atinse sau isi programeaza aceste obiectie pe un termen relativ scurt, indiferent daca vorbim despre insusi francizatul respectiv.
Francizorul nu isi poate permite erori privind evolutiile economiei si, mai ales, cele ale pietei din domeniul sau de activitate; el trebuie sa fie in permanenta atent la modificarile de orice natura ale publicului tinta, inclusiv la cele de natura demografica. Un produs sau serviciu poate fi ideal la un momentdat, dar intr-un viitor mai mult sau mai putin indepartat se poate dovedi a fi perimat sau nu atat de bine primit de public. Francizorul trebuie sa dezvolte strategii de planificare eficiente, iar resursele umane fac parte intrinseca din acestea. Taxele de intrare ar trebui sa fie utilizate in scopul dezvoltarii si imbunatatirii sau actualizarii respectivului concept, astfel ca este necesar sa se aloce un buget semnificativ in ceea ce priveste activitatile de cercetare, de elaborare de de strategii si de politici referitoare la departamentul de HR.
Strategiile privind resursele umane vizeaza evaluarea francizei ca un tot unitar, analiza resurselor de personal, evaluarea costurilor de restructurare, evaluarea costurilor si oportunitatilor de recrutare.
In cadrul unitatii pilot, francizorul determina cu strictete numarul de persoane necesare pentru functionarea optima a unitatii francizate, intocmeste fisele de post cu atributiile fiecarei persoane angajate. In plus, francizorul este obligat sa asigure instruire personalului angajat al francizatilor sai, prin cursuri de training derulate in perioada premargatoare inaugurarii unitatii francizate, si, ulterior, prin seminarii si workshop-uri, va efectua sesiuni de perfectionare a angajatilor, de regula cu frecventa periodica sau oridecateori considera necesar.Costurile pregatirii personalului cad, de regula, in sarcina francizatului; cursurile se pot organiza fie la sediul francizorului (cel putin o parte din timpul alocat pregatirii de personal), fie la sediul francizatului (partial sau total). In situatia anumitor francize, fiecare angajat are propriul sau manual, care vizeaza indatoririle cotidiene, responsabilitatile si subordonarile personalului, deci nu doar o simpla fisa a postului. Sunt francizori care isi selecteaza francizatii din personal care lucreaza pentru compania francizoare, conditia ca acestia sa aiba o experienta de minim 12 luni in anumite pozitii ierarhice, sa fie una de tip sine qua non. In cazul in care personalul angajat interactioneaza cu aspecte ce vizeaza confidentialitatea, li se poate impune si semnarea unor angajamente de confidentialitate.
Recrutarea reprezinta activitatea de identificare si de selectie a unor persoane care sa aiba calitatile necesare angajarii in reteaua de franciza. O buna planificare a resurselor umane presupune luarea in considerare a nevoilor strategice de dezvoltare, crearea de noi posturi sau reprofilarea unora dintre cele existente. Francizorul va sprijini francizatul in selectia viitorilor angajati, fie prin testarea acestora dupa absolvirea cursurilor de formare profesionala, fie prin conferirea de instructiuni vizavi de calitatile pe care sa le aiba acestia, inclusiv in legatura cu scolarizarea acestora (se refera la diplomele obtinute de acestia).
Legislatia din anumite domenii poate impune ca anumite francize sa nu poata functiona fara anumite licente sau cursuri speciale de pregatire profesionala, care pot depasi competentele francizorului, deci selectia de personal se va axa pe aceste persoane absolvente de cursuri de pregatire profesionala (in domeniile HoReCa, imobiliare, brokeraj, medical, auto intalnindu-se frecvent astfel de situatii). Cursurile de pregatire profesionala vizeaza atat aspecte teoretice, cat si practice, menite sa formeze personal specializat; unii francizori impun ca managerul de franciza sau chiar francizatul sa fie familiarizat cu toate operatiunile ce vor fi derulate de catre angajatii retelei de franciza; in plus, se acorda o perioada de invatare si insusire a acestor activitati, insuficienta familiarizare vizavi de ele putand conduce la rezilierea contractului de franciza:
Un membru al echipei noastre va putea fi contactat pentru consultanta si asistenta timp de 12 luni. Astfel, fara sa achitati vreun cost suplimentar, veti putea primi raspunsuri la eventuale intrebari si solutii la eventuale probleme care tin de competenta noastra.
Consultant in afaceri: Consultant cu experienta in afaceri interne si internationale va ofera sfaturi si solutii pentru problemele specifice ale francizorilor dvs. Ajuta francizorii sa identifice zonele cu potential si sa ia decizii informate in ceea ce priveste dezvoltarea de noi locatii.
Consultanți pot ajuta francizorii sa isi dezvolte afacerea prin identificarea oportunitatilor de crestere si prin definirea obiectivelor si strategiilor de afaceri clare.