Francizare

Pregătirea pentru auditul francizei

francizare audit franciza

Francizații nu știu adesea că francizorii pot audita toate evidențele francizaților odată ce au cumpărat o franciză. Practicile de auditare a francizorului pot crea o mulțime de probleme pentru francizați.

De exemplu: pot exista anumite tipuri de venituri scutite de redevențe sau cu redevențe reduse, dar auditorii pot să nu fie conștienți de acest lucru și pot găsi drepturi de autor subraportate, forțând un francizat să cheltuie timp și bani, dovedind greșelile auditorului.

A FI PROACTIV CU RAPOARTELE DE AUDIT AL FRANCIZEI

Fără înregistrări detaliate, cum ar fi fișele de depozit sau înregistrările de transfer, auditorii pot vedea aceste fonduri adăugate și pot considera că sunt venituri subraportate. Acest lucru poate duce din nou la muncă suplimentară pentru francizat, arătându-i francizorului de unde provin fondurile. Dacă francizatul nu poate dovedi sursa fondurilor, francizorii pot cere redevențe pentru aceste fonduri sau pot găsi francizatul în nerespectare a contractului de franciză.

Pe lângă problemele asociate cu constatarea unor redevențe sau vânzări subraportate, chiar și într-un audit relativ bun, francizații trebuie adesea să petreacă timp substanțial furnizând înregistrările solicitate. Acesta este momentul în care se plătește să planificați și să lucrați înainte. Fiți proactiv în pregătirea unei liste de verificare și a rapoartelor de audit de franciză, astfel încât să fiți pregătit dacă francizorul efectuează un audit.

Auditul Francizei

Obiectivul general al activității de audit este acela de a prezenta în mod corect, toate aspectele semnificative ale unei companii și de a emite o opinie corectă cu privire la situațiile financiare și operațiunile economice efectuate în conformitate cu prevederile legii.

1. Francizorii recrutează adesea auditori externi care ar putea să nu înțeleagă afacerea.Acest lucru poate determina auditorii să găsească „venituri din franciză” acolo unde nu există.

2. Francizații își pot pune propriile fonduri în afacere pentru a ajuta la menținerea acesteia pe linia de plutire, pentru a plăti pentru marketing suplimentar etc.

Cel mai bine este ca un francizat să se pregătească cu mult înainte de un audit, întocmind o listă de verificare a auditului de franciză. Francizații pot face acest lucru ținând înregistrări detaliate, inclusiv:

    - Bonuri de depozit
    - Facturi
    - Chitanțe
    - Înregistrările de retragere etc.

Deși ar putea fi oarecum împovărător să păstrezi astfel de înregistrări detaliate, păstrarea unui raport de franciză poate fi de folos francizaților pe termen lung, evitând unele dintre pericolele și capcanele asociate auditurilor francizorului.

Sunteți îngrijorat de un audit de franciză și aveți nevoie de ajutor?

Consilierii nostri au peste 15 ani de experiență în lupta pentru drepturile francizaților, care include acordarea de asistență în cazul în care franciza dvs. este auditată. De asemenea, putem oferi asistență juridică în alte chestiuni, inclusiv încălcarea contractului și ieșirea dintr-o franciză

Servicii de expertiza contabila, membri acreditati CECCAR

Oferim servicii profesionale contabile, menite sa ajute companiile mici si mijlocii sa se dezvolte lasand activitatile operationale in seama expertilor.Un avantaj important oferit este flexibilitatea, promtitudinea si corectitudinea raspunsurilor la solicitarile clientilor nostri

Solutiile noastre personalizate si accesibile ii ajuta semnificativ pe cei din conducerea companiilor sa economiseasca timp si resurse financiare, permitandu-le sa isi concentreze eforturile pe maximizarea si profitabilitatea afacerii lor de baza. Personalizarea structurii planului de conturi pentru clientii nostri a condus de asemenea la obtinerea unor rapoarte specifice nevoilor lor si la identificarea cu usurinta a problemelor cheie care stau la baza intregii activitati.

Contabilul este cel care te ajuta sa intelegi ce se intampla cu firma ta, sa traduci in profit sau pierdere actiunile pe care intreprinzi, te ajuta sa optimizezi costuri, sa previzionezi fluxul de numerar, sa calculezi marjele de profit sau punctul la care nu obtii nici profit si pierdere. Te ajuta sa iti intocmesti un buget si sa il urmaresti, iti va oferi periodic rapoarte utile pentru compania ta. Este capabil sa iti ofere informatiile solicitate precum si informatii utile la care nici nu te-ai gandit, atunci cand ai nevoie, si nu doar „dupa 25”. Te va avertiza atunci cand apar riscuri legale, financiare, de business. Iar toate acestea depasesc cadrul simplu impus de lege.

In concluzie, ai nevoie nu doar de un colaborator care sa asigure conformarea legala, ci de un partener care sa te ajute sa cresti.

Serviciile de contabilitate oferite includ:

  • • Inregistrarea cronologica a articolelor contabile pe baza documentelor primare, in conformitate cu normele legale in vigoare si principiilor contabilitatii;
  • • Evidenta analitica si sintetica, clienti, furnizori;
  • • Evidenta mijloace fixe, calculul amortizarii;
  • • Intocmirea registrului jurnal, registrului inventar, jurnalelor de TVA si Cartea Mare;
  • • Elaborarea balantei de verificare lunara;
  • • Intocmirea bilantului contabil;
  • • Intocmirea si depunerea declaratiilor privind taxele si impozitele;
  • • Verificarea si certificarea bilantului contabil;
  • • Refacerea evidentelor contabile.

Gestiunea resurselor umane:

Include evidenta salariatilor , state de salarii , pontaje , fise de prezenta , fluturasi , intocmire/reziliere CIM , adeverinte, etc.

Serviciile de consultanta fiscala oferite includ:

  • • Consultanta in probleme de TVA, impozit pe profit sau venit, impozite directe si indirecte, impozite pe salarii, asigurari sociale, drepturi de autor, etc.
  • • Alerte fiscale in functie de profilul societatii.
  • • Rapoarte si revizuiri fiscale menite sa identifice si sa clarifice obligatiile fiscale ale companiilor inclusiv identificarea eventualelor obligatii fiscale specific, inainte ca acestea sa devina o problema pentru companie.
  • • Simularea unui control fiscal pentru a verifica daca varsarea si calcularea taxelor si impozitelor s-a efectuat conform cu prevederile legislative.
  • • Identificarea de strategii fiscale si solutii legale alternative in functie de specificul fiecarei companii.
  • • Asistenta in litigiile fiscale cu autoritatile.
  • • Probleme specifice legate de armonizarea cu legislatia UE.

Contactați astăzi echipa noastră de experți

24/7 Franchise Smart Support - Asistenta Continua

Un membru al echipei noastre va putea fi contactat pentru consultanta si asistenta timp de 12 luni. Astfel, fara sa achitati vreun cost suplimentar, veti putea primi raspunsuri la eventuale intrebari si solutii la eventuale probleme care tin de competenta noastra.

audit franciza
Francizare Asistenta Continua
PLANIFICAȚI DE ÎNCEPEREA UNUI PROIECT

Experții noștri sunt gata să vă ajute