Francizare

Noi vă francizăm afacerea

francizare afacere

Prin definiție, franciză este o afacere de succes, deci viitorul francizor se presupune că este un antreprenor care a avut o idee generatoare de profit și se gândește să treacă la un alt nivel: să se extindă prin francizare.

Sunt potențiali francizori care au idee despre ce înseamnă această etapă, alții doar își imaginează că au habar. Însă, de cele mai multe ori, nici unii nici alții nu știu exact ce presupune cu adevărat transformarea afacerii lor într-o franciză, care sunt costurile și implicațiile (inclusiv de natură legală) ce derivă de aici. Nu e de mirare, căci vorbim despre un proces de durata, destul de complex, care necesită pregătire, consultanță de specialitate și anumite transformări menite să ușureze tranziția către dezvoltarea rețelei de franciză. Crearea unui pachet de franciză nu este ceva simplu, iar rezultatul final trebuie să fie unul de calitate. Cu noi, scăpați de griji și aveți certitudinea că veți obține performanțe deosebite, la costuri corecte, într-o perioada rezonabilă de timp.

Ce inseamna francizare afacere.

Francizarea este un model care permite afacerilor profitabile să se extindă. Practic, dacă ar fi să sintetizăm într-o manieră mai simplistă, am putea afirmă că este o modalitate de a întări un brand și de a-l extinde pe banii altora. Francizele au fost supranumite drept „afaceri la cheie” sau „afaceri clonate” , aceste definiții explicând, într-o anumită manieră, cum funcționează ele. Francizarea reprezintă elaborarea de metodologii și strategii menite să replice, într-o manieră corectă și în concordanță cu prevederile legale, modelul de succes al afacerii respective. Este vital că francizatii să beneficieze de un pachet de franciză întocmit cu acuratețe, prin care să se regăsească rețeta de succes a acelui business, astfel încât investițiile lor de natură materială și umană să fie generatoare de profit.

Totul despre franciza - Ce primiti:

Produsul finit difera de la o franciza la alta, astfel ca un pachet de franciza poate sa contina unul sau mai multe dintre cele de mai jos:

  • Documentul de dezvăluire de informații + Contractul de franciza - Este unul din stalpii pe care se sprijina o retea de franciza, reglementeaza drepturile si obligatiile dintre parti. Clauzele trebuie sa protejeze interesele retelei de franciza, sa cuprinda aspecte referitoare la cesiune, durata, confidentialitate etc.
  • Manualul de franciza - Manualele de proceduri trebuie sa fie caracterizate prin concizie, sa fie elaborate intr-o forma accesibila atat din punct de vedere a continutului, cat si din punct de vedere grafic (este important sa aiba un aspect atragator). Ele cuprind operatiunile zilnice, care au fost testate anterior prin intermediul unitatii-pilot, dar si anumite aspecte ce tin de confidentialitatea informatiilor. Ele nu trebuie sa fie la indemana oricui si se pastreaza in locuri care sa nu permita accesul celor neautorizati.
  • Manual privind alegerea locatiei - Amplasarea unei afaceri face diferenta intre profit si pierdere. Daca francizatului nu i se pun la dispozitie criteriile de selectie a noii unitati francizate si daca francizorul nu se implica in alegerea acestui spatiu, este putin probabil ca viitoarea locatie sa fie una viabila, menita sa corespunda necesitatilor de dezvoltare a respectivei retele. Toate manualele intocmite de noi respecta prevederile legale, iar contractul este intocmit de specialisti in drept comercial, cu experienta in franciza.

Consiliere francizare

Etapa de francizare a afacerii dvs. este realizata de o echipa care pune in centrul atentiei clientul, fiecare viitoare franciza beneficiind de aceeasi atentie si profesionalism, indiferent de domeniu si complexitate. Practic, nu facem diferente intre maniera de abordare a unui business de mai mica si cea a unuia de mai mare anvergura, intrucat noi ne concentram cu aceeasi seriozitate asupra fiecarui proiect.

Inainte de orice, determinam daca afacerea dvs. este una eligibila pentru francizare. Daca este prea devreme sau daca afacerea este insuficient dezvoltata, nu acceptam colaborarea, iata de ce prima intalnire este una menita sa determine daca va exista sau nu o viitoare cooperare. Avem un set de intrebari la care dorim sa aflam raspunsuri certe, inainte de orice. Iata, mai jos, doar cateva dintre ele, cu titlu de exemplificare.

    1. De ce considerati ca afacerea dvs. poate fi francizabila? - Considerati ca sunteti pregatit pentru etapa francizarii? Cunoasteti prevederile legale si care sunt implicatiile pentru dvs., in calitate de francizor?
    2.Evaluarea afacerii - Care sunt principalele atuuri ale afacerii?
    3. Concurenta - Exista concurenta in domeniu? Daca da, prin ce va diferentiati?

Elaborarea pachetului de franciza se va face tinand cont de raspunsurile dvs. si va cuprinde unele sau, la cerere, toate aspectele de mai jos:

  • 1. Linii generale - Dupa intalnirile preliminare, vom trece la schitarea unui cuprins pentru manualul/manualele de franciza. Forma finala va fi dezvoltata impreuna cu dvs. si va contine, printre altele, operatiunile zilnice, transferul de know how, aspecte de management si marketing, taxe de intrare, redevente, alte costuri, analiza SWOT, identitatea de brand, samd.
  • 2. Audit de business in vederea pregatirii pentru francizare - Intocmirea P&L-ului operational si investitional in vederea francizarii
      Ce este un raport P&L? -Raportul P&L sau contul de profit si pierdere, definitie pe scurt: este o analiza a veniturilor, cheltuielilor si profitului obtinut, care arata situatia financiara a unei companii pe o anumita perioada. Formula P&L: VENITURI – CHELTUIELI = PROFIT. Acesta este practic calculul pentru a afla profitul brut. Pentru a afla profitul net, scade taxele din profitul brut. O declaratie de Profit si Pierdere te ajuta sa vezi capacitatea companiei de a genera profit prin cresterea de venituri sau scaderea de cheltuieli sau ambele. Practic, ai nevoie de un raport P&L, pentru afla starea de sanatate a afacerii tale. Pe scurt, intocmirea unui raport de Profit si Pierderi te ajuta sa vezi in ce directia merge afacerea ta, in functie de profitul si pierderile raportate. In cazul in care nu faci profit, iti vei da seama ce trebuie sa imbunatatesti si unde trebuie sa ajustezi cheltuielile. De asemenea, un P&L te ajuta sa iei un credit de la banca sau sa obtii o finantare de la un investitor. Daca este pe plus, vei vedea in acest raport, care va fi dovada oficiala pentru ca institutiile bancare sa iti ofere o linie de credit.
      Ce cuprinde raportul P&L?: veniturile, cheltuielile, profitul brut, taxele si impozitele, profitul net. Avand la indemana declaratia de profit si pierdere, poti analiza cum functioneaza afacerea ta, pe ce perioada doresti. In functie de rezultatele din P&L, vei putea lua decizii financiare mai bune, potrivite pentru firma ta, intrucat datorita acestui raport stii concret cum stau lucrurile in business-ul tau in privinta veniturilor si cheltuielilor. Iar daca esti pe plus, vei pute investi banii in dezvoltarea afacerii, luand decizii care nu sunt riscante. Ceea ce conteaza cu adevarat sunt cifrele pentru ca acestea nu mint, arata realitatea asa cum este si te ajuta sa iei decizii corecte, fara risc. Si cand vrei sa vezi performanta firmei tale, chiar daca stii in mare ca merge bine, tot la cifre trebuie sa te uiti, in special in raportul P&L, mai ales daca urmeaza sa oferi informtii oficiale despre firma ta si vrei sa convingi investitorii sa investeasca in afacerea ta.
  • 3.Marca inregistrata - Va oferim asistenta pentru inregistrarea la OSIM si la alte organisme internationale a denumirii comerciale, a eventualelor brevete de inventii si marci, a logo-ului, servicii monitorizare de marca etc.
  • 4. Contractul de franciza - Contractul de franciza sau cel de master franciza va fi elaborat astfel incat sa va protejeze interesele pe durata contractuala. El va stabili, fara echivoc, drepturile si obligatiile partilor, raporturile dintre acestea, durata, aspecte privind rezilierea, cesiuni, prelungiri etc.
  • 5. Training de specialitate - Putem sa va ajutam in elaborarea programelor de training pentru francizati si personalul acestora, inclusiv in format interactiv (virtual). De asemenea, oferim la cerere training pentru managerii de franciza (fie ai francizorului, fie ai francizatului).
  • 6. Marketing si branding- Prin departamentul nostru specializat, va punem la dispozitie creatii grafice ce vizeaza identitatea vizualasi elemente de branding, dar si de natura publicitara: clipuri video, manual de marketing etc.
  • 7.Consultanta ulterioara -Timp de 12 luni va stam la dispozitie pentru sfaturi, fara sa percepem extra costuri.
  • 8.Promovarea afacerii - Va punem la dispozitie o echipa de marketing pentru promovarea francizei, fara sa percepem extra costuri. Publicitatea reprezinta un domeniu vital in afaceri, iar in sistemele de franciza are dublu scop: sa atraga noi clienti dar si sa creasca numarul de membri in retea.

24/7 Franchise Smart Support - Asistenta Continua

Un membru al echipei noastre va putea fi contactat pentru consultanta si asistenta timp de 12 luni. Astfel, fara sa achitati vreun cost suplimentar, veti putea primi raspunsuri la eventuale intrebari si solutii la eventuale probleme care tin de competenta noastra.

Franchise Smart Suppor
Francizare Asistenta Continua
PLANIFICAȚI DE ÎNCEPEREA UNUI PROIECT

Experții noștri sunt gata să vă ajute