Intrebari si raspunsuri

DE CE SA VA INREGISTRATI MARCA?

In primul rand, este o obligatie legala, nu aveti voie sa vindeti o franciza fara sa aveti o marca inregistrata. Mai mult, este necesar sa va protejati numele comercial in vederea evitarii de situatii cu potential litigios. Nu va doriti sa aveti un competitor cu nume similar sau care ar putea crea confuzii in randul potentialilor clienti.

CE TREBUIE SA STITI DESPRE FRANCIZA?

Franciza face parte din viata noastra de cateva zeci de ani, fie ca suntem constienti de acest lucru sau nu. Atunci cand folosim acest termen, ne gandim fie un mare lant hotelier, la cafeneaua din colt, fie la restaurantul favorit sau la hainele pe care le purtam cu placere. Ori ne vin in minte centre de infrumusetare pentru femei, servicii de detailig auto, de print sau magazine de mobila. In orice domeniu gasim concepte de franciza, nume mari sau mai putin cunoscute, care au creat modele de succes si si-au dezvoltat retele puternice.

ESTE AFACEREA DVS ELIGIBILA PENTRU FRANCIZARE?

Pentru a raspunde la aceasta intrebare, trebuie sa determinati cateva aspecte cum ar fi:

  • calitatea serviciilor sau produselor; in orice antrepriza, este foarte importanta calitatea bunurilor sau produselor, deci o franciza trebuie sa exceleze la acest capitol.
  • existenta unei unitati-pilot in care sa se testeze gradul de profitabilitate; nu se poate vorbi despre o afacere de succes care nu exista, deci trebuie sa testati cat profit poate genera o unitate francizata, anterior etapei francizarii.
  • afacerea dvs. functioneaza si in vremuri de recesiune; daca aveti un concept care genereaza profit si in vremuri mai putin favorabile, atunci aveti sanse mai mari de reusita.
  • aveti cereri din partea unor clienti; adesea, unii antreprenori sunt intrebati de clientii lor, carora le plac in mod deosebit serviciile sau produsele, daca ar vinde o franciza; daca exista mai multe astfel de cereri, poate ar trebui sa va ganditi serios la acest aspect. 
  • sistemul poate fi usor invatat de altii; specialistii considera ca daca e nevoie de mai mult de 3 luni pentru ca angajatii francizatului sa fie instruiti vizavi de aspectele ce tin de operarea unei francize, ar fi bine sa se renunte la francizarea afacerii, intrucat ar fi o perioada de timp nerezonabila si ar fi un sistem mult prea greoi.  
  • nivelul de cash flow pentru deschiderea si operarea unei unitati fracizate este unul rezonabil; costurile ocazionate nu trebuie sa fie unele exagerat de mari, mai ales in cazul unor francize mai putin notorii. Cu cat franciza este una recunoscuta la nivel national si/sau international, cu atat se considera ca francizatii sunt mai dispusi sa investeasca sume de bani mai semnificative: risc mai mic, profit mai mare.
CE COSTURI IMPLICA?

O francizare are costuri diferite, in SUA preturile variind intr-o prima etapa intre 30-75000 de dolari.

In tara noastra, ele sunt mult mai reduse, fiind determinate de gradul de dificultate al respectivei proceduri.

Astfel, se porneste de la un pret de 2-3000 de euro pentru o francizare de mai mica anvergura, eventualele cresteri de pret fiind generate de volumul de resurse alocate si de timpul pe care il implica. Uneori, o francizare poate fi gata in 2 luni, alteori in 4-6.

CE ESTE ETAPA LANSARII?

Lansarea unei francize este un eveniment important si ar trebui sa-l tratati ca atare. Specialistii numesc aceasta drept “Marea lansare”, acordandu-i respectul cuvenit. Va trebui ca unul sau mai multi reprezentanti ai dvs. sa fie prezenti, alaturi de francizat, cel putin cateva zile inainte de inaugurare si inca alte cateva dupa, pentru o prompta consiliere si verificare a implementarii celor invatate in procesul de instruire profesionala.

Aboneaza-te la newsletter-ul nostru

Alăturați-vă listei noastre de discuții pentru a primi ultimele știri și actualizări de la echipa noastră.

You have Successfully Subscribed!